Polityka prywatności
Ochrona danych osobowych naszych użytkowników jest dla nas bardzo ważna, dlatego znajdziecie poniżej informacje w jaki sposób, dlaczego i po co potrzebujemy waszych danych.
- Niniejszy dokument stanowi Politykę prywatności mającą na celu ochronę wszelkich informacji, w tym danych osobowych, przetwarzanych za pośrednictwem platformy KOLEO (dalej jako Platforma). Administratorem danych osobowych gromadzonych przez Platformę jest Astarium sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie (03-906) przy Francuskiej 11A, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000416223 (dalej jako Astarium).
- Astarium jako administrator danych osobowych dochowuje najwyższej staranności w ochronie danych osobowych oraz prawa do prywatności swoich klientów. Wszystkie wykorzystywane przez Astarium środki ochrony informacji odpowiadają najwyższym standardom ochrony, o których mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (dalej jako u.o.d.o.) oraz wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych.
- Astarium zapewnia realizację wszelkich uprawnień wynikających z u.o.d.o. oraz RODO, w szczególności prawo dostępu do treści udostępnionych Platformie danych osobowych oraz prawo do ich poprawienia. Uprawnienia te mogą być wykonywane m.in. poprzez kontakt z Astarium, w tym za pośrednictwem adresu e-mail: pomoc@koleo.pl
- Astarium respektuje wyrażoną w art. 26 u.o.d.o. zasadę adekwatności przetwarzania danych osobowych, przetwarzając informacje wyłącznie w zakresie oraz celu koniecznym do realizacji umowy zawartej pomiędzy Astarium oraz klientem tj. skorzystania z usługi pośrednictwa w nabywaniu biletów na środki komunikacji publicznej.
- Astarium gromadzi dane wrażliwe dotyczące swoich klientów wyłącznie w zakresie i celu wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym zwłaszcza art. 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego.
- Astarium przetwarza następujące dane: adres e-mail, zniżka data urodzenia klienta. Na potrzeby wystawienia biletów mogą to być również numer i rodzaj dokumentu tożsamości. Astarium gromadzi bilety, informacje o podróżach oraz wyszukiwania klientów do celów statystycznych i marketingowych. Astarium może przechowywać adres ip logowania orazadres awatara z serwisów społecznościowcyh (Facebook, Google+).
- Astarium przetwarzając dane osobowe klientów w celach marketingowych przesyła na wskazany przez klienta adres e-mail informacje handlowe tylko tym klientom, którzy wyrazili uprzednią wyraźną zgodę na otrzymywanie takich informacji.
- Podanie wszelkich danych osobowych przez klientów jest całkowicie dobrowolne. W przypadku odmowy podania danych osobowych, które są niezbędne do zawarcia umowy za pośrednictwem Platformy, Astarium odmówi rejestracji konta klienta na Platformie, a w przypadku gdy zostało ono już zarejestrowane usunie je. Astarium będzie jednak uprawniony do dalszego przetwarzania danych osobowych klientów w swoim prawnie usprawiedliwionym celu.
- Dane osobowe klientów w zakresie niezbędnym do zakupu biletu zgodnie z zasadami usługi "Kup bilet", mogą zostać udostępnione wybranemu przez nich przewoźnikowi. Mogą być również udostępniane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym właściwym organom wymiaru sprawiedliwości.
- Pltforma stosuje pliki cookies, będące niewielkimi informacjami tekstowymi, wysyłanymi przez serwer www i zapisywanymi po stronie klienta. Domyślne parametry ciasteczek pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył.
- Pliki cookies tzw. "ciasteczka" wykorzystywane są w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z Platformy przez klienta. Pliki cookies umożliwiają m.in.:
- utrzymanie sesji klienta Platformy (po zalogowaniu), dzięki której klient nie musi na każdej podstronie Platformy ponownie wpisywać loginu i hasła;
- dostosowanie zawartości stron Platformy do preferencji klienta oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie klienta Platformy i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb oraz używanego przez niego urządzenia.
- zbierania anonimowych zbiorczych danych statystycznych, które pomagają lepiej poznać sposób, w jaki klienci korzystają z Platfromy. Umożliwia to ulepszanie Platformy, jego struktury i zawartości zgodnie z oczekiwaniami klientów.
- Platforma stosuje dwa rodzaje plików cookies: „sesyjne” oraz „stałe”. Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym klienta do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym klienta przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez klienta. Platforma wykorzystuje pliki cookies stron trzecich, w tym Google Analytics oraz Facebook Pixel.
- W przypadku gdy oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym, klienci Platformy mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies w ustawieniach używanej przeglądarki (dotyczy to każdego rodzaju cookies) lub w każdej chwili mogą usunąć te pliki ze swoich urządzeń.
- Klientowi przysługuje prawo do przenoszenia danych. Klient może napisać na pomoc@koleo.pl, z prośbą o wszystkie dane, które Astarium posiada na jego temat. Astarium przygotuje plik w formacie JSON zawierające wszystkie informacje o kliencie.
- Klientowi przysługuje prawo do usunięcia danych. Na żądanie klienta Astarium usunie w ciągu 7 dni dane z Platformy. Wszystkie dane z wszystkich kopii bezpieczeństwa zostaną usunięte w ciągu 28 dni. Na mocy obowiązujących przepisów prawa, Astarium może zachować dane zapisane na biletach przez okres 1 roku od zakończenia podróży.
- Z Platformy mogą korzystać klienci powyżej 16 roku życia.
- Klientowi przysługuje prawo do modyfikacji danych.
- Astarium może wykorzystać informacje o biletach klienta, jego wyszukiwaniach, zniżkach i wieku by zaklasyfikować do grupy pasażerów (profilowanie), tak by pokazywać dopasowane oferty. Przykładowe grupy to Użytkownicy Kolei Dolnośląskich, Pasażerowie podróżujący na trasie Łódź – Warszawa lub użytkownicy w przedziale 18-24 lat. Klientowi przysługuje prawo do zgłoszenia sprzeciwu wobec profilowania.
- Klientowi przysługuje prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.